Reputatie en privacy, vriend en vijand

1 minuut leestijd

Steeds meer organisaties en bedrijven snappen dat je AVG op orde moet zijn. Niemand wil moeten melden aan een klant dat er een probleem is met zijn/haar gegevens. Klanten willen dat hun gegevens veilig zijn. Bij incidenten reageren ze heel fel en menig bedrijf heeft hierdoor zware schade opgelopen. Voorkom dus fouten door foutief verzonden mails en kijk uit voor datalekken. De trend dat bedrijven afscheid nemen van leveranciers die een datalek melden is onmiskenbaar. Fouten maken in privacy kan heel duur zijn, want als je klanten weglopen dan kost dat veel geld.

 

Dit speelt ook bij leden van verenigingen. Vaak gaat het fout bij medische gegevens van kinderen. De ouders melden in goed vertrouwen dat hun kind een bepaalde aandoening heeft. Vaak wordt er met die informatie helemaal niet vertrouwelijk omgegaan. Met allerlei ongewenste incidenten tot gevolg.

 

AVG-programma helpt je om je privacy op orde te hebben. De AVG-verklaring is daarbij een grote hulp.

 

dinsdag 25 mei 2021